Jak určit správnou strategii podniku?
Pokud řešíte právě strategické řízení vaší společnosti, musíte projít celou řadou analýz. Začíná se analýzami vnějšího prostředí. Zde bych určitě zmínila SLEPT analýzu a Porterovu analýzu pěti sil. Dalším krokem jsou interní strategické analýzy podniku, kam určitě patří finanční analýza, personální audit a další podnikové faktory, kam spadá technický vývoj, marketing, výroba, pracovní zdroje apod.
Zdá se vám to šílené? Ano, mě taky. Ale všechny tyto analýzy směřují k úspěchu. Bez analýz dostatečně nepoznáte vaši společnost a okolí a jistě mi dáte za pravdu, že bez analýzy konkurence nebo financí je zbytečně něco nastavovat. Dalším faktorem je, že si musíte efektivně nastavit nástroje na zpětnou vazbu vašich kroků. Protože pokud nezvládnete své strategické kroky měřit, k čemu jsou? Pokud si na to netroufáte sami, můžete vyzkoušet spolupráci s některou ze specializovaných firem ve vašem okolí.